Uncategorized

poezii de Nicolae Coande

“Anul ăsta iluzia că sînt în viaţă/ e mai groasă decît praful/ de pe geamul din bucătărie/ intru şi ies ca un gîndac din pantof/ laptele doarme în carne/ umbra mă tîrăşte afară/ ceva oriental îmi străbate şira spinării/ sfoara îmi iese din cap/ şi vibrează o clipă./ Înghit cîrligul ăsta cu nepăsare” (Sfoara)

Poet cap-de-mort

Caut în cap ce este în inimă. Abia m-am trezit
şi viaţa e pe sfârşite
mă gândesc la capul poetului mort
e dimineaţă primesc de pomană
mănânc la capul poetului
sunt obosit niţel de neştiinţă
lumea se dă în vânt după diplome biografii
de poeţi
şi morminte de câini
un fluture aşezat pe litera Alpha
mişca vesel din coadă
mă priveşte şi tace
poet cap-de-mort
inima latră cu o putere care sperie
găinile din vecini.

Va ploua până joi

Sunt o casă fără ferestre. Soarele
nu apune niciodată aici
luna nu îşi plimbă însemnata ei melancolie
pe rafturile unde aştept. Nicio femeie
nu cântă în mine
părul ei lung nu mătură podelele unde scriu
tălpile mele merg pe înjurăturile unuia
care urcă de jos. Sus nu aud.
Când voi termina ce am de spus
va fi seară.
Cel mai urât cuvânt din lume va înflori
în inima obscură a raţiunii vrăjite
de amour propre.
Un nebun va cânta pedant Miserere. Va ploua
până joi.

Limba scaiete

Sîngele dintr-o sticlă oricît de vechi poţi să-l bei
pentru mine?
Aveam şapte ani cînd te-am văzut prima oară,
primăvara striga la mine cu limba scaiete,
mama strîngea praful din valea olteţului,
cercuri sînt iubitele mele din zăvoi,
rouă pentru orbul de-atunci,
te-am iubit despărţit de lumină,
am ars pluta unde pescuiam liniştea,
o binefacere a vieţii de azi,
te recunosc bărbaţii din tine,
mai sănătos şi mai bolnav ca oricînd
într-un spital cît un cimitir de cuvinte
zi de zi îngrop cîte unul,
lumina lor străluceşte sub pămîntul unde
răsari primăvara în pivniţa casei.“

(sursele: http://www.bibgtkneamt.ro/cartea-saptamanii/item/259-nicolae-coande-vorbaiago

http://www.versuri-si-creatii.ro/poezii/c/nicolae-coande-6zuhpod/)

Lasă un răspuns

