gândurile unui om mic într-un oraş prea mare · Ordinary Facts

Ignition Public Speaking Contest

Nu am crezut niciodată că am un talent în arta vorbitului. Nu m-am considerat un om care e făcut pentru a transmite un mesaj, o idee unui public larg și totuși…

Prima experiență de public speaking a fost în liceu când am participat la un concurs cu discursuri în limba engleză. Deși suficient de motivată, drumul meu s-a oprit la faza județeană, la Constanța. Mi s-a spus că am fost „ștearsă” așa că de atunci și până anul acesta am ales să rămân în umbră. Confortabil acest loc, înșelător de confortabil. Îmi place să mă pierd în mulțime să-i aplaud pe ceilalți, să nu mă expun.

Într-o zi un profesor de la facultate mi-a spus că am talent și că aș putea fi un speaker motivațional. I-am mulțumit, dar în mintea mea îmi spuneam că exagerează și că nu aș avea curaj să trec din nou printr-o competiție a vorbitului în public. A doua oară, același prof îmi sugerează să caut informații, să fac cumva din oratorie o competență pe bune și de data asta i-am promis că o să îl ascult. Ajung acasă, scriu pe google câteva cuvinte și găsesc un concurs de Public Speaking pentru studenți, cu o zi înainte de deadline. Concursul se numea Ignition Public Speaking Contest. (Nimic nu e întâmplător în viață)

Aveam dubii și frici și îmi căutam motive să nu mă înscriu, dar ceva îmi spunea că aș putea încerca, o singură dată, o ultimă dată, drumul spre a fi un speaker. Și asta am făcut. Am trecut de preselecții, am trecut prin 5 sesiuni de training alături de oameni minunați ca Adina Grigoriu, Liviu Grandl, Teodora Man Paraschiv sau Bogdan Grigore. De la fiecare am învățat cum să ofer feedback, cum să creez o prezentare, cât de importantă este povestea unei prezentări, despre cum viața mea este mesajul pe care îl transmit lumii, despre cum să fac să nu mă mai înfrânez și să mă provoc mereu. Am cunoscut oameni faini pe care mi-aș dori să îi reîntâlnesc. Cine știe? Drumurile vieții se intersectează.

În finală, în evenimentul de azi, am avut mai mari emoții decât aș fi crezut că pot duce. La un moment mă gândeam că inima îmi va sări la picioarele membrilor juriului. 🙂 Dar au trecut toate… și am câștigat premiul special. O performanță în care nu credeam deși mi-o doream în secret. A fost ultima șansă pe care am oferit-o public speaking-ului și nu regret nimic. Mi-am demonstrat că pot și pe viitor mă voi implica serios în acest domeniu fantastic. Visez ca mesajul meu să conteze și să schimbe lumea. 🙂

Dar până la mutat munții, mulțumesc mult organizatorilor Colors in project pentru profesionalism și creativitate!

Sunt fericită. Sunt fericită și, pentru prima dată după mult timp, încrezătoare!

 

Aveți grijă de voi și de sufletul vostru,

de pe altă planetă (a speakerilor de data asta) vă îmbrățișează

Raluca!

10300895_640385552704196_6686484615433850071_n

Lasă un răspuns

