Concursuri

eu sunt vie

poate nu știți dar pielea mea respiră
și trăiește integru în ciuda cusăturilor
sunt omul de sacrificiu da
hai înghesuiți în mine toate lucrurile acelea mici și inutile
de care nu știți cum să scăpați.
hai purtați-mă oriunde și uitați-mă apoi
într-un colț, într-un cuier, pe o banchetă
cineva într-o zi m-a uitat în autobuz și a trebuit să-mi agit mâinile astea rotunde până am căzut de pe scaun, se amuza copios șoferul gras, doar m-a adus acasă și a trebuit să mă prefac încântată o săptămână,  în care am stat braț la braț cu soția lui la fel de grasă și cu mult simț estetic
în minus.

viața asta e urâtă când trebuie să stai agățat într-un cui
sau prăbușit pe un scaun sau mai rău aruncat ca un gunoi
știți și noi avem alergii și noi ne îmbolnăvim și când îmbătrânim
cumva nu mai suntem de valoare.
o Doamne cum pot ei să renunțe la cineva drag pe care au cheltuit
o parte din primul salariu, o parte din banii de vacanță, o amintire
cum pot renunța la un cadou
ca și cum dragul cu care a fost oferit s-ar estompa în timp
nimeni nu ne întreabă nimic, suntem așa cum vreți voi să fim, rămânem cu aceleași haine în timp ce voi vă tot  schimbați și la un moment dat nu mai suntem la fel de bune, nu-i așa? nu vă mai place să ne scoateți în oraș, nu mai suntem brusc atrăgătoare și când altcineva apare în viața voastră, cu mirosul ăla de piele nouă, ne aruncați în camera chestiilor inutile , deși încă putem căra
aceeași greutate.

am fost și eu nouă în viața cuiva
am fost admirată, arătată tuturor
oamenii curioși se apropiau și îmi mângâiau chipul cu afecțiune
vai ce culoare frumoasă (aveau ochii mei) vai ce minunat model (aveau hainele mele)
vai ce ușor se poartă (trupul meu pe umărul ei)
ce frumos era pe vremea în care aveam un scop
să înfrumusețez o doamnă, să fiu acel plus de eleganță sau de nebunie
care o completa
ce minunată a fost ziua în care cineva m-a îmbrățișat puternic și a spus: ești a mea frumoasă geantă crem cu fluturii tăi roșii de pe margini și rotunjimile tale armonioase! cum o să încapă în interiorul tău toate lucrurile care mă fac fericită, lucruri pe care le ador și de care am nevoie sau de care nu am nevoie dar voi avea! cum mă voi mândri cu tine pe strada veșnic aglomerată și cineva îmi va zâmbi complice și datorită mirosului tău de nouă achiziție, scumpă, de firmă, cu gust.
 

eu sunt o geantă
și poate nu știați dar avem și noi depresiile noastre.

Articol scris cu drag pentru un concurs pe care nu l-am castigat…

Lasă un răspuns

