Ordinary Facts · Psihologie

Tehica invatarii eficiente & alte sfaturi :)

Domnul profesor de neuropsihologie, Dr. Eugen Avram, ne-a trimis alături de tema de seminar, un ghid al învăţării, care mie mi s-a părut foarte util. 🙂 Aşadar, păstrând drepturile de autor, îl citez pe domnul profesor:

II. Strategia de invatare

Ca sa stii o materie trebuie sa treci prin ea de 4 ori, dupa sublinierea/ organizarea materialului.

  1. verificati cate zile aveti pentru o materie (in presesiune si in sesiune) asa incat sa existe 4,5 treceri prim materie (2 in presesiune, 3 in sesiune: primele 3 sunt citit-spus, a 4a repetitie citit de 2 ori pe paragrafe sau o data, a 5a este fotografierea paginilor cu privirea – o pagina la 1-3 secunde).
  2. numarati paginile de invatat (cate pagini s/ar aduna in total)
  3. programati materia (avand in vedere ca la inceput va ia o pagina pe ora, deci in 10 ore se pot invata cam 10 pagini, in 14 ore 14 pagini, daca aveti 10 ore somn si 2 siesta se pot aloca 14 ore pt. invatare) (dupa metodica de mai jos).

III. PROGRAMUL DE LUCRU in sesiune (min. 10 ore dupa regula: 50 min. invatare, 10 min pauza). Trezire la 7. De la 8 se citeste la masa (in pozitia corporala pe care o veti avea in examen. Lucrati la aceeasi masa, NU in pat, Nu se asculta muzica, Nu se deschide TV., nu se lasa telefolun deschis, nu se discuta cu altii). Materialul este inclinat pe masa (puneti 2,3 carti ca suport).

Cititi pana la 8.50. Apoi 10 min stati intinsi in pat (altfel vor ceda muschii si veti renunta dupa 4,5 ore). De la 9 la 9.50 la fel. Pana la 11.30 sau 12 cand e pauza de masa. Reluati pana la 15. Pauza 2 ore stat in pat chiar daca nu dormiti (muschii spatelui trebuie sa se relaxeze). De la 17 la 22, sau 23 reluati acelasi regim.

!!!!NU se invata in pat, sau cu cartea pe genunchi, ci numai la masa, stand pe scaun. Trebuie sa aveti aceesi pozitie ca in timpul examenului.

IV. TEHNICA DE INVATARE

  1. cititi fiecare paragraf de 4 ori cu voce tare (un paragraf este cam o treime sau un sfert de pagina, delimitat printr-o linie verticala la capat), apoi il spuneti din minte (el se va uita, nu reveniti, ci cititi urmatorul paragraf de 4 ori, apoi il spuneti, si tot asa).
  2. La un moment dat o sa va apara in minte sa reveniti la ceea ce ati citit inainte pt ca veti avea grija ca s/a uitat. NU REVENITI la ceea ce s/a citit inainte chiar daca s-a uitat. Principiul este „mergi inainte”. (daca veti reveni in minte vor aparea interferente si fisiere mnezice se vor dezorganiza, o sa le vedeti in somn si o sa oboseasca creierul. Deci le asezati in ordine chiar daca sunt slabe in minte).
  3. Ziua se incheie cand ai terminat tot ce ai stabilit in strategie. Daca termini mai repede, e bine sa mai inveti 1,2 pagini ca asigurare pentru situatia in care alta lectie va fi grea si va lua timp.

V. ATENTIE

Secretul vital al CONCENTRARII materiei.

Principiul 1 : Cu o zi inainte de examen invati, NU se ia pauza !!! (gresala fatala)

Principiul de aur : Cu o jumatate de zi, sau 6 ore inainte de examen (in ziua dinainte sau dimineata, daca aveti examen la ora 11 sau 12 – varianta ideala), cititi tot o data cu voce inceata, o pagina la 1,2 minute, murmur, parcurgand rapid cu ochii.

Principul de diamant : Inainte de a pleca la examen rasfoiti materia, ca si cum o fotografiati cu ochii, dati pagina dupa pagina la secunda.

Principiul final: dati toate paginile vazand numai titluri si subtitluri.

Abia acum aveti sentimentul de stapanire a materiei. El se castiga in ultimile ore si trebuie sa dureze cateva ore, cu cota maxima in examen. Dvs. invatati pentru un examen de 1,2 ore. Este ca si la box, te antrenezi pentru un meci de box, numai in meci trebuie sa fii capabil total, nu si inainte.

p.s. Pe mine m-a ajutat să îmi dau seama că făceam multe greşeli. 🙂 Pe voi?

Anunțuri

2 gânduri despre „Tehica invatarii eficiente & alte sfaturi :)

  1. fiecare isi face propriul program. psihologia fiecareuia este diferita, nu toata lumea functioneaza dupa acelasi program sau dupa aceeasi strategie. mi se pare de-a dreptul hilar modul in care acest „profesor” incearca sa dicteze orice miscare a studentului. si e de-a dreptul trist ca perpetueaza in penibilitatea lui ani de-a randul.

    1. Ok, sunt de acord cu tine ca fiecare om are ritmul lui de invatare, dar articolul de aici este pentru studentii care lasa totul pe ultima saptamana si sunt disperati ca nu retin informatii. Eu vad sfaturile de aici foarte utile si pe mine, personal, m-au ajutat. Cat despre controlul studentilor, te contrazic. Nu e ca si cum ne-ar fi implantat o camera sa vada daca invatam asa sau nu… Omul ne-a dat o idee despre asta intrebandu-ne la un moment dat cum invatam in sesiune. Oricat de mult mi s-a parut antipatica aceasta materie sau modul ei de predare, am stiut sa aleg din ea lucrurile care sa ma ajute.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s