Poezii

Poezele Poezele

Am lipsit o vreme de aici, dar revin cu forţe proaspete. Şi cu două texte noi la care ţin foarte mult. Ca la toate celelalte de altfel.  Sper să vină odată versul salvator, să mai pot scrie… Îmi e dor.

În oraşul meu nimeni nu trezea noaptea 

am văzut

un infirm cânta la tobe
cu picioarele
bum bum
inima lui ascunsă în degete

alt om îngheţat pe o bancă
lângă câinele lui învelit caraghios cu un cojoc
lacrimile nu pot topi moartea.

o balerină în jurul iubitului
cârja ei graţioasă făcea tăcerea spectatorilor
să aplaude

am mai văzut că libertatea se strigă cu sufletul în stradă
şi dreptul la speranţă nu îl poate fura nimeni
de aceea caut frumuseţea asta ciudată
diformă şi respingătoare ca o floare de nufăr
în mijlocul mlaştinii

doar aşa o să mă pot vindeca
de atâta întuneric.

Captiv

ştiu
camera întunecată în care fugi de restul oamenilor
ca un şoarece.
cu inima pe farfurie
disecând-o
elimini dragostea încolţită şi-ţi fabrici o luptă
până în zori
apoi iei metroul spre o altă viaţă
de angajat al rutinei
zâmbeşti frumos unei tipe îi propui să-ţi fie muză
când pleacă paşii ei se scufundă în podea
atunci plouă
cu uşi închise
patul gol te sufocă

ai face cunoştinţă cu o garnitură de tren
care să te ducă spre altă poveste
oamenii ca tine au nevoie de noi decoruri
de noi priviri aruncate peste umăr

bei cafeaua pregătită de singurătatea
care-ţi face curăţenie uneori
şi aştepţi să ieşi din starea asta odată
ce dracului doar n-o să te învârţi mereu pe aceleaşi străzi
să te agăţi de aceiaşi oameni care te evită

deschizi televizorul
intri în el şi deodată
exişti.

8 gânduri despre „Poezele Poezele

  1. La naiba!
    E duminică şi neuronul meu refuză apropierea de tastatură dar se uită cu coada ochiului şi zice: superb! Mâine aici voi mânca pâine!
    Felicitări!
    A doua e Ania versificată!

  2. Iar citesc, iar ma tulbur…
    am sa revin dupa Paste!
    Voi posta si comenta pe blogul meu.
    stii ce ma framanta?
    este un „poem despre mine”, surprins la jumatatea intrebarii: cine defineste normalitatea? dar frumosul?
    chiar daca nu e melodioasa, asa cum as prefera, mi-a starnit mai multe intrebari si tablouri decat „nesomn marin”…

Lasă un răspuns

