Poezii

pământul îşi deschide gura ca o prăpastie şi

mă invită înăuntru
zilnic la 7 dimineaţa
ascund soarele după o şuviţă şi cobor cu ochii închişi
chipul pământului este o lentilă uriaşă
în spatele căreia vedem lumea cu picioarele-n sus
e amuzant uneori când poţi cuprinde cu palmele nori de praf
dar toamna copacii chelesc şi părul lor verde-arămiu îţi cade pe umeri
mantie prea grea
eşti doar un biet om-cârtiţă trupul tău ca un cocon
nu poate duce prea multe.

îmi place aici pentru că cerul nu mai există
Dumnezeu nu mai există undeva sus îl întrupăm din lut.
suntem olari nu păcătuim.
doar că dumnezeul nostru nu are nevoie de majusculă pentru a fi iubit
şi plânge odată cu toţi ceilalţi
poate fi cârtiţă sau fluture de smoală
când noaptea ne scoatem aripile şi le lipim ca-ntr-un insectar.

dacă suntem cuminţi(de obicei suntem)pământul ne strănută afară
şi trebuie să luminăm întunericul lumii
suntem nişte licurici
prea ciudaţi pentru a fi recunoscuţi drept oameni.

mai târziu când luna e pe cale să adoarmă
ne strecurăm prin ferestre
eu intru în cutia mea din lemn şi ciment
mă strâng într-un pat
îmi reneg aripile şi aştept

pământul ne cântă ceva despre somn
linişte stele apoi despre o lentilă care inversează totul şi…

doar pleoape căzute
draperie de fluturi.

 

Textul acesta a fost analizat, trunchiat, disecat din toate punctele de vedere pe site-uri deci fiecare alege dacă să înţeleagă mesajul sau nu.Mi s-a spus că-i filosofic. Probabil ca da. Ideea este că habar nu aveam la început despre ce o sa scriu şi cu atât mai puţin că voi avea substrat filosofic. Este ceva ce vine din interior.

Serios.

E aproape ciudat. 😀

P.S. Scoala merge bine, mai legănat aşa ca după o beţie, dar e ok. Încă funcţionăm la standarde.

 

Lasă un răspuns

