Proză

Ania

1.Fluturi abi.

Je suis Ania. Nu ştiu franceza, doar trei cuvinte formează legatura mea cu limba asta ce îmi sună întotdeauna melodios ca un amestec de harpe şi viole. Le-am învăţat de la Vlad, băiatul înalt cu ochi cenuşii ,întotdeauna absenţi. Îmi spunea că el nu mai aude harpe de ceva timp şi că-s doar sunete ciudate, că „nu merită să îţi baţi tu capul frumos cu ele, draga mea.” Dacă nu cu franceza, atunci cu ce să îmi bat capul Vlad? Ştii că aici nu ai prea multe de analizat, ştii ca aici timpul s-a transformat în statuie, doar noi suntem vii chiar dacă trăim o singură zi la infinit. Ca fluturii.

Vorbesc şi acum cu Vlad uneori, dar el a dispărut. Doctorul spune că a plecat într-un loc mai bun,dar nu înţeleg de ce eu încă nu pot ajunge acolo. La întrebarea asta doctorul nu mai are răspunsuri şi atunci pleacă, trânteşte uşa ,care ţipă în urma lui cu vocea mea, iar eu rămân singură.

Ziua dorm destul de mult. Aşa orele se pierd în spatele pleoapelor mele trase cu forţa de pilulele cât un bob de mazăre care îmi alunecă pe gât ca nişte spini. Dorm pentru că aşa trebuie şi lucrurile astea care au cuvântul „trebuie” în faţă atrag pedepse dacă nu sunt îndeplinite. Într-o iarnă m-am vazut în oglindă atât de urâtă încât am refuzat să ies din cameră deşi trebuia. Am fost închisă în locul de pedeapsă plin de întuneric unde trebuie să te lupţi cu temerile tale, aşa spun ei, dar mie îmi era teamă de oameni răi şi acolo erau dureros de mulţi. Prunci cu feţe schimonosite, femei îngropate până la piept ,bărbaţi înalţi cam cât Dumnezeu, dar care îmi strângeau talia până simţeam că inima mi se va strivi de coaste. Când am ieşit, soarele m-a pleznit în obraz şi am căzut la pământ. De atunci nu mai pot ţine cont zilelor şi în mintea mea apar goluri din ce în ce mai multe.

Mă gândeam azi că mai bine mă uit pe mine decât să îl uit pe Vlad.

Lasă un răspuns

